07/08/2017

Renault-Nissan op nummer een

Renault-Nissan op nummer een

Met 5,27 miljoen verkochte voertuigen in het eerste semester steekt de alliantie Renault-Nissan de groep Volkswagen voorbij met meer dan 100.000 voertuigen.

Deze stijging in de wereldwijde hiërarchie is zeker te danken aan de integratie van Mitsubishi, maar dat is niet het enige. De alliantie maakt vooral het verschil door haar snelle ontwikkeling met een verkoop die met 7 % stijgt.
GM had in 2016 een voorsprong van 4.000 voertuigen en zag daarentegen begin 2017 zijn verkoop dalen (-1 %) met 4,686 miljoen (met inbegrip van nog 608.684 Opels). Toyota tekent een groei op van 2,7 % met bijna 5,13 miljoen eenheden.
Tot slot neemt de verkoop van de groep Volkswagen slechts met 0,8 % toe (39.700 wagens meer) tot 5,155 miljoen eenheden.
Alle merken van de alliantie hebben zeker bijgedragen tot dit resultaat, maar de belangrijkste bijdrage komt van Renault (met inbegrip van Avtovaz) met bijna 1,9 miljoen voertuigen, ofwel een stijging van 10,4 %. De verkopen van Nissan liggen om en bij de 2,9 miljoen eenheden met een stijging van +5,6 % en die van Mitsubishi op ongeveer 500.000 eenheden dankzij een toename van 2,4 %.

Gerelateerde artikels/infobulletins

Renault en Nissan voegen bestelwagens samen

Renault en Nissan voegen bestelwagens samen

Renault en Nissan gaan hun activiteiten rond bestelwagens samenvoegen.

Actualiteit