Actualiteit Tweewielers Mobiliteit

Mobo: alles voor mobiliteit in één app

Met de mobiliteitsoplossing Mobo (Mobility Organiser) kunnen ondernemers in de fietsvakhandel én de autobranche in constante dialoog komen met hun klanten. Ook kunnen consumenten er hun fiets registreren met de VELO-PASS. Het resultaat? Een hogere klanttevredenheid, meer efficiëntie en een hogere omzet. 

Een herstelling van een slag in het fietswiel. Een bandenwissel inplannen voor de auto. Mensen willen dat graag online regelen op het moment dat het hen uitkomt, in plaats van telefonisch tijdens de openingstijden van hun garagist of fietshersteller een afspraak te moeten maken. Precies dat maakt Mobo mogelijk, binnen één app. 

Eenvoudig plannen via Mobo

Via de website of via de app kan de consument een herstelling of onderhoudsbeurt inplannen. Garages en fietsherstellers hebben de beschikking over MoboPro, dat via een rechtstreekse koppeling met de werkplaatsplanning de afspraak automatisch inplant. Daaraan komt dus geen mens meer te pas, wat zorgt voor een hogere efficiëntie voor garages en fietsherstellers. Via het dashboard in MoboPro is de precieze status van de afspraak en het werk aan de auto of fiets te zien. Is er sprake van meerkost, of moet er eerst akkoord gegeven worden op de offerte? De klant wordt gecontacteerd op de manier die hij of zij het prettigst vindt, of dat nu via e-mail, sms of via de app is.

VELO-PASS

Fietsbezitters kunnen Mobo niet alleen gebruiken om in gesprek te blijven met hun fietshersteller, maar ook om hun fiets een identiteit te geven. In Mobo is namelijk ook de VELO-PASS, een initiatief van TRAXIO, opgenomen. De VELO-PASS is een nationaal fietsregister, waarop alle fietsvakhandels zijn aangesloten. Hierin kan iedere fietsbezitter zijn of haar fiets met een QR-code registreren om diefstal tegen te gaan. Ook kunnen zij via de app rechtstreeks bij de fietsvakhandel onderhoud inplannen. Dankzij de VELO-PASS groeit het aantal mensen dat Mobo gaan gebruiken tegen een snel tempo, bovenop de vele automobilisten die Mobo nu al gebruiken voor de dialoog met hun garage. Dat maakt het voor autobedrijven nóg aantrekkelijker om ook aan te sluiten op het Mobo-ecosysteem. 

Futureproof

Mobo is niet alleen vandaag een goede manier om in gesprek te blijven met de klant en processen efficiënter te laten verlopen. In de nabije toekomst worden nieuwe functionaliteiten toegevoegd die het gebruik van Mobo voor zowel klant als garage en fietshersteller nog prettiger maken. Zo kan Mobo binnenkort in de auto worden toegevoegd aan de spraakgestuurde Siri- of Android Auto-functies, wat het voor klanten eenvoudig maakt om met de garagist te communiceren over bijvoorbeeld een waarschuwingslampje in de auto. En op korte termijn wordt het voor herstelling of onderhoud afgeven en ophalen van de auto bij de garage 24/7 eenvoudig mogelijk via de Mobo-keybox. Het zijn slechts enkele van de functionaliteiten voor Aftersales die in Mobo verwerkt zijn.

Kom ook in gesprek met Mobo

Mobo is de efficiëntste en nieuwe manier om in dialoog te zijn met klanten. Wil u uw klanten ook de snelle service bieden die zij verwachten? Contacteer dan 0470/98.47.59.