TRAXIO: wij zijn dé Mobility Professionals!

Hoe kan je in godsnaam een gigantische organisatie als TRAXIO kort en bondig omschrijven? Geen gemakkelijke opdracht want we overkoepelen meer dan 20 verschillende activiteiten die zijn gegroepeerd in 14 federaties: van onderdelen over (motor)fietsen, auto’s, vrachtwagens, takeldiensten, carrosseriewerk, carwashes & benzinestations, banden, vorkliften, kranen en stroomgroepen tot handmateriaal en tractoren… Spoiler alert: mobiliteit is onze grootste gemene deler.

13/05/2022

Uit de strategische oefening die TRAXIO hield in 2021 en waarbij niet alleen personeel en bestuurders werden betrokken maar ook heel wat leden, bleek al snel dat de organisatie dringend toe was aan een duidelijkere positionering. Die is van belang om TRAXIO als een sterk merk op de kaart te zetten en om bondig samen te vatten wat de essentie van de organisatie is. Die essentie hebben we vorig jaar vertaald naar onze missie: “TRAXIO helpt ondernemers in de mobiliteitssectoren te ondernemen: wij zijn hun aanspreekpunt en begeleiden hen bij al hun uitdagingen en opportuniteiten”. 

In één oogopslag: het TRAXIO-wiel met 3 hoofdassen

Om de diversiteit aan de verschillende TRAXIO-activiteiten op een bevattelijke manier te kunnen weergeven, hebben we vervolgens alle activiteiten op een duidelijke manier gegroepeerd in het zogenaamde TRAXIO-wiel. Dat het een wiel werd, is uiteraard geen verrassing gezien onze nauwe banden met de mobiliteit, en dit wiel heeft ook het voordeel dat het op een eenvoudige manier de activiteiten visueel groepeert in 3 hoofdassen die nauw met elkaar verbonden zijn. De grootste gemene deler binnen TRAXIO is mobiliteit, en de verschillende activiteiten leveren hun eigen bijdrage aan de individuele mobiliteit: mobiliteit voor personen, mobiliteit voor goederen of ondersteuning van de mobiliteit. Eenvoudiger kan het niet!

Wij zijn dé ‘Mobility Professionals’!

Bij dit vereenvoudigde schema hoort ook een vereenvoudigd logo. Of beter gezegd: een duidelijkere tagline, want aan het logo zelf willen we niet tornen. ‘Mobility Retail and Technical Distribution’ wordt daarom voortaan vervangen door ‘Mobility Professionals’. Een tagline die niet alleen onze corebusiness verduidelijkt, maar die voor het grote publiek veel gemakkelijker te vatten is. En dat is belangrijk, want we willen ons als TRAXIO duidelijker profileren in het hoofd van beslissingsnemers, consumenten en journalisten. Daarom ook dat we in elk interview blijven herhalen dat wij dé mobiliteitsfederatie zijn. En met succes want in de afgelopen 2 jaar kwam TRAXIO niet minder dan 2.137 keer op TV & radio en in de (online) kranten: dat is bijna 100 keer per maand. En zo claimen we dat wij - en enkel wij - dé Mobility Professionals in ons land zijn!

TRAXIO gebruikt cookies Cookie Policy Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.

Lid worden : contactformulier

Als lid van TRAXIO geniet je van veel ledenvoordelen! Vul het formulier in en één van onze specialisten van jouw activiteit zal je contacteren met meer informatie over een lidmaatschap.

Onderneming
Contactpersoon
Ik ga akkoord met de privacy policy