Volgens Facebook bezoeken kopers gemiddeld 2,7 concessies

Een artikel gepubliceerd op de website van onze Franse collega’s L’Argus Pro beschrijft een studie van het kantoor GfK gehouden op vraag van Facebook over het beslissingsproces bij het kopen van een wagen…

Deze studie bevestigt de tendensen die we de laatste jaren zagen in verband met de evolutie van het parcours dat de consument aflegt om een auto aan te kopen.

 

Facebook onthult zo dat 97 % van de ondervraagden zijn parcours online opstart door van bij het begin drie tot vier merken te identificeren. Als gevolg van dit gedrag is de rol van de concessiehouder in dit aankoopparcours een beetje gewijzigd.

 

Zo verplaatst 82 % van de kopers zich naar een concessie om proefritten af te leggen. Gemiddeld bezoeken de kopers 2,7 verkooppunten, maar we moeten ook benadrukken dat meer dan de helft van de ondervraagden (59 %) er maar een of twee bezocht hebben...

 

Een ander zorgwekkend cijfer is dat maar 19 % van de kopers verklaarde dat de concessiehouder hun beslissing kan beïnvloeden. Voor meer details over deze studie: Argus