Autosalon: 86 % vindt fysiek autoshowroombezoek belangrijk
Belg nog niet rijp voor 100 % digitale auto-aankoop
Belg nog niet rijp voor 100 % digitale auto-aankoop
Omdat er in januari uitzonderlijk geen Autosalon zal zijn, organiseerde TRAXIO een marktonderzoek bij consumenten waarbij werd gepeild naar het belang van showroombezoek, de manier waarop de consument zich informeert en of de Belg al klaar is om de wagen volledig digitaal te kopen.
“Uit het TRAXIO-onderzoek blijkt dat 86 % van de ondervraagden fysiek showroombezoek belangrijk vinden bij de aankoop van een nieuwe wagen. In tegenstelling tot zou kunnen gedacht worden, is showroombezoek vooral in de beginfase belangrijk en veel minder bij het afsluiten van de verkoop,” zegt Filip Rylant, de woordvoerder van TRAXIO. “Bij het inwinnen van informatie hebben de digitale kanalen aan belang gewonnen maar showroombezoek en mond-aan-mondreclame (WOM) blijven erg belangrijk hoewel we hier grote verschillen tussen de leeftijden zien. Het onderzoek wijst ook uit dat de Belg nog niet klaar is om zijn/haar auto al 100% digitaal te kopen.”
Lees hier het volledige persbericht.
Foto: SAN Mazuin