E-commerce en levering bij de klant: wat betekent dit voor de fietssector?

Het Ministerieel Besluit voorziet dat voor via e-commerce bestelde goederen het transport naar de klant mag worden uitgevoerd.

20/03/2020

De regels voor de transporteur (of een afleverende fietshandelaar) zijn dezelfde als voor een pakjesdienst.

  • Er mag geen contact zijn tussen de transporteur en de klant;
  • De klant wordt ervan verwittigd dat de transporteur zal leveren;
  • De transporteur belt aan bij de klant en zet het product (vb. een fiets) af aan de deur; (i.g.v. een pakjesdienst of bpost tekent de chauffeur of postbode af i.p.v. de klant)De klant kan de levering in ontvangst nemen, nadat de transporteur zich verwijderd heeft.
  • In geen geval mag de transporteur fysisch contact hebben met de klant en bijgevolg kan er ook geen afleveringsgesprek ter plaatse worden gevoerd. Dit gesprek kan eventueel telefonisch volgen.

Guy Crab
TRAXIO VELO
0475 545 007
[email protected]

TRAXIO gebruikt cookies Cookie Policy Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.

Lid worden : contactformulier

Als lid van TRAXIO geniet je van veel ledenvoordelen! Vul het formulier in en één van onze specialisten van jouw activiteit zal je contacteren met meer informatie over een lidmaatschap.

Onderneming
Contactpersoon
Ik ga akkoord met de privacy policy