Actualiteit Mobiliteit

ORD en MRT: hoe tevreden bent u nu eigenlijk?

14/01/2018

Renta Solutions (rS) heeft een tevredenheidsenquête verzonden naar alle MRT- en ORD-gebruikers. Bandencentrales, onafhankelijke garages, merkgebonden dealers, Nederlandstalig of Franstalig,… alle gebruikers kregen een mailtje met de vraag om deel te nemen. 

Bijna 1.000 antwoorden mochten we ontvangen. 81 % hiervan gebruikt de platformen wekelijks tot dagelijks. 

De enquête werd opgesplitst in verschillende categorieën:

- Algemene vragen zoals ‘hoe tevreden bent u over de diensten van rS?’

- Vragen specifiek over de applicaties: ‘vindt u ORD en/of MRT gebruiksvriendelijk?’

- Vragen m.b.t. onze klantendienst: ‘vindt u gemakkelijk de (digitale) weg naar rS? Bent u tevreden over de begeleiding die onze klantendienst u biedt?‘

- En ten slotte vragen m.b.t. de administratie/contracten van rS: ‘wat vindt u van de huidige werkwijze rond contracten, het beheer van uw gebruikers door rS, ...?’ 

Met enige trots mogen we zeggen dat ruim 97 % aangeeft tevreden tot zeer tevreden te zijn over de diensten die rS aanbiedt. 93 % vindt dat de platformen bijdragen tot een verhoogde efficiëntie bij hun. 89 % zegt zelfs dat ze zich niet kunnen inbeelden zonder te werken.

Daarnaast is er een duidelijke vraag om deze efficientië door te trekken naar het beheer van hun eigen gebruikers. 84 % wenst de gebruikers van zijn garage/bandencentrale zelf te kunnen beheren.

Onze werkwijze rond de ondertekening van contracten met rS heeft ook behoefte aan een nieuwe aanpak. 75 % wenst de ondertekening van de contracten met rS digitaal uit te voeren.

73 % zou graag een automatische connectie zien tussen het platform en zijn eigen systeem. Meer dan de helft hiervan wordt vertegenwoordigd door dealers die MRT gebruiken.

Naar de leasingmaatschappijen toe is er één aandachtspunt: 21 % geeft aan niet tevreden te zijn met de reactietijden van de leasemaatschappijen. 

Wat mag u nu verwachten? Alle aandachtspunten zullen we oppikken.

In Q1 2018 willen we u graag de mogelijkheid bieden om zelf via een portaal uw gebruikers te kunnen beheren.

De digitale ondertekening van contracten wensen we tegen Q2 2018 mogelijk te maken.

MRTconnect is al in gebruik door 90 % van de bandencentrales. Er blijkt een duidelijke vraag om MRTconnect eveneens uit te rollen naar dealers toe. We zullen dit inplannen om zo snel mogelijk te realiseren. 

Als slot willen we jullie graag bedanken voor de talrijke reacties die we mochten ontvangen en bovenal voor het vertrouwen waarvan u blijk geeft!