Persbericht "Autosalon: 86 % vindt fysiek autoshowroombezoek belangrijk"

Belg nog niet rijp voor 100 % digitale auto-aankoop

12/01/2021

Omdat er in januari uitzonderlijk geen Autosalon zal zijn, organiseerde TRAXIO een marktonderzoek bij consumenten waarbij werd gepeild naar het belang van showroombezoek, de manier waarop de consument zich informeert en of de Belg al klaar is om de wagen volledig digitaal te kopen.

“Uit het TRAXIO-onderzoek blijkt dat 86 % van de ondervraagden fysiek showroombezoek belangrijk vinden bij de aankoop van een nieuwe wagen. In tegenstelling tot zou kunnen gedacht worden, is showroombezoek vooral in de beginfase belangrijk en veel minder bij het afsluiten van de verkoop,” zegt Filip Rylant, de woordvoerder van TRAXIO. “Bij het inwinnen van informatie hebben de digitale kanalen aan belang gewonnen maar showroombezoek en mond-aan-mondreclame (WOM) blijven erg belangrijk hoewel we hier grote verschillen tussen de leeftijden zien. Het onderzoek wijst ook uit dat de Belg nog niet klaar is om zijn/haar auto al 100% digitaal te kopen.”

Lees hier het volledige persbericht.

Foto: SAN Mazuin

TRAXIO gebruikt cookies Cookie Policy Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.

Lid worden : contactformulier

Als lid van TRAXIO geniet je van veel ledenvoordelen! Vul het formulier in en één van onze specialisten van jouw activiteit zal je contacteren met meer informatie over een lidmaatschap.

Onderneming
Contactpersoon
Ik ga akkoord met de privacy policy