Zoeken in Google: wees zichtbaar en overleef
In onze sectoren is een website pas efficiënt als hij leads genereert. Hij moet bovenaan de resultaten van zoekmotoren verschijnen of hij verdwijnt in de massa.
In onze sectoren is een website pas efficiënt als hij leads genereert. Hij moet bovenaan de resultaten van zoekmotoren verschijnen of hij verdwijnt in de massa.
In het aankooptraject van een wagen speelt Google voortaan een sleutelrol in de overdracht van commerciële informatie. Een op drie verrichte zoekopdrachten in deze zoekmachine heeft een intentie op lokaal vlak (de beschikbaarheid van een product in de winkel controleren, contact opnemen met een verkooppunt, de weg naar de winkel raadplegen enz.). Hierdoor is het cruciaal geworden dat uw website, en bijgevolg uw business, correct gerangschikt wordt.
Daarnaast neemt het aantal zoekopdrachten via een smartphone op Google sinds enige jaren spectaculair toe, zelfs in die mate dat de vaste PC in september 2015 ingehaald werd. Deze trend is al erg aanwezig en zet zich nog sterker door.
Recent heeft Google een dienst ontwikkeld waarmee het deze inlichtingen verzamelt en die de controle aan uw bedrijf biedt: Google My Business. Er zijn twee situaties mogelijk: ofwel staat uw bedrijf niet op Google Maps, ofwel staat het er wel, maar wist u dit niet en/of hebt u (nog!) geen toegang. Hoe wordt uw meer zichtbaar in vier stappen:
Ontdek "Digital Auto Retail", een vormingsprogramma van EDUCAM dat speciaal voor de mobiliteitssector ontwikkeld is: www.digitalautoretail.be.
Voor uw autobedrijf is zichtbaarheid in de eerste resultaten van Google een must, zodat u de klant kunt veroveren wanneer hij een nieuwe wagen wil kopen.